روی یکی از نمایندگان ما در زیر کلیک کنید تا در واتساپ چت کنید
در اینجا چند نکته جالب در مورد شیشه آورده شده است . این مطلب شامل نکاتی تاریخی و همینطور عملی است که ممکن است تا کنون به طور آشکار مورد توجه واقع نشده باشد,
شیشه های جلو اتومبیل همیشه گزینه در دسترس همه دارندگان خودرو نبود
بسیاری از خودروهای اولیه ی تولید شده بدون شیشه جلو بودند که در برابر باد ، باران و عناصر منتقل شده از هوا هیچ محافظتی نمی کردند.
این بدان دلیل است که ماشین های دارای شیشه های جلو جزء ماشیت های لوکس به حساب می آمدند. سر انجام ، مردم دریافتند سرعت بسیار بالاتر اتومبیل ، شیشه جلو اتومبیل را به یک ضرورت تبدیل کرده و نه تبدیل به یک خودروی لوکس.
شیشه جلو اتومبیل از ابتدای راه تاکنون مسیری طولانی را طی کرده است.
در ابتدا شیشه های جلو از شیشه های ساده ساخته می شدند. در صورت عدم همکاری هوا یا وقوع تصادفات ، این امر برای امنیت و ایمنی سزنشینان بسیار خطرناک بود ، زیرا شیشه عادی می تواند مسافران وسیله نقلیه یا هر شخص دیگری را كه در نزدیكی شیشه است به راحتی آسیب برساند.
جالب اینجاست اوایل قرن 20 یک شیمیدان فرانسوی به نام ادوارد بندیکتوس مشکل خرد شدن شیشه های جلو را در هنگام آسیب دیدگی حل کرد.
یک روز ، شیمیدان یک فلاسک شیشه ای پر از کالدیون ، (یک محلول شربت دار نیتروسلولز در مخلوط الکل و اتر ، که عمدتا در جراحی و در فرآیند عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد ) را به زمین انداخت . وقتی فلاسک با سطح زمین برخورد کرد ، ترک خورد اما شکل خود را حفظ کرد. وی این کشف را یادداشت کرد و سالها بعد به شیشه جلو اتومبیل نشکن تبدیل شد
دو نوع شیشه اتومبیل وجود دارد:
¤ شیشه ی لمینت شده
¤ شیشه ی حرارت دیده (سکوریت)
از شیشه های چند لایه (لمینت) برای شیشه جلو اتومبیل استفاده می شود
این یک گزینه عالی برای وسایل نقلیه ، ساختمانها و هر سازه شیشه ای است که ممکن است تحت تأثیر انسان یا مادی قرار گیرد - مانند برخورد بقایای طوفان به سمت پنجره های ساختمان
این نوع شیشه با استفاده از گرما و فشار زیاد برای جوش خوردن پلی وینیل شفاف بین دو ورق شیشه ساخته می شود. برخلاف شیشه معتدل ، شیشه های چند لایه قابل تعمیر هستند
لینک های مرتبط